Programa XL Exposició Monogràfica 2021 Gos d'Atura Català

Aquest cap de setmana, 20 i 21 de Novembre, celebrem la 40ª Exposició Monogràfica. Com bé sabeu, és l’exposició de morfologia més important de la nostra raça, el Gos d’Atura Català, i un dels moments de l’any més celebrats i esperats.

Com ja és tradició, per a celebrar l’Exposició Monogràfica, ens emmarquem en la Fira de Sant Martirià de Banyoles, referent a casa nostre en ramaderia i races autòctones. Els organitzadors de la Fira ens acullen i ajuden en tot allò que poden i valoren molt la presència del Club i dels socis i particulars que acudeixen amb els seus gossos. A més, enguany, han organitzat una exposició de races autòctones, on el Gos d’Atura Català hi és representat.

Aquest any, ens han reservat un espai molt bonic al costat del poliesportiu, una zona amb gespa i prou íntima per a que els nostres gossos tinguin espais de tranquil·litat. En aquest espai és on hi trobarem el ring per a l’Exposició Monogràfica i la zona de treball per al concurs de diumenge.

A continuació us fem arribar els horaris i les activitats que hem organitzat per aquest cap de setmana:

Dissabte:

A les 8:30h ens trobareu a la taula de secretaria (al costat del ring) per a fer l’entrega de dorsals, juntament amb un obsequi per a cada expositor. És important ser puntuals, doncs hi ha molts gossos inscrits i no volem retrassar-nos amb els judicis.

A les 9h puntualment començaran els judicis

A l’Exposició Monogràfica hi ha dos jutges; el principal, Vicenç Gascó, que jutjarà les classes de campionat i adultes; i la segon jutge, Vanessa Moyano, que jutjarà les classes cadells, molt cadells, parelles i lots de cria.

Com a totes les exposicions, primer es comença per les classes molt cadells i cadells, així que és important que sigueu molt puntuals si teniu un gos d’aquesta classe! Es continua per les classes de campionat de mascles, les classes adultes de mascles i es segueix amb les femelles en el mateix ordre. Finalment es jutgen les classes parelles i lots de cria. Les confirmacions també es fan al final de l’exposició.

L’Exposició es sol allargar fins al migdia, moment en què es fa l’entrega de premis dels millors exemplars.

Dinar:

La fira ens prepararà un dinar per a tothom qui vulgui quedar-se. És important que, el mateix dissabte al matí us apunteu a la taula de secretaria. Si teniu la intenció de venir més tard, també podeu contestar a aquest correu indicant les persones que sereu. El dinar es farà a la carpa menjador de la mateixa fira.

El preu aproximat és de 20€ per persona.

Activitats 40º aniversari:

El dissabte a la tarda hem organitzat un parell d’activitats al voltant del Gos d’Atura Català per celebrar el 40è aniversari del Club. Ens hagués agradat fer una festa més grossa, però la situació de pandèmia que estem vivint ens ha complicat la gestió d’activitats més internacionals i extenses. El que s’ha organitzat és el següent:

Taller d’etologia a càrrec d’Àngel Casellas: continuant amb el taller que va impartir a la Trobada de Socis, ens ensenyarà com l’etologia ens ajuda en el dia a dia amb el nostre company pelut i com podem utilitzar-la per a millorar la relació que hi tenim.

Xerrada de morfologia i caràcter del GAC a càrrec d’Agustí Tonietti: compartirà amb tots nosaltres part de la seva extensa experiència i gran coneixement de la nostra raça, exposant què és un Gos d’Atura Català i les seves característiques principals. Ens explicarà l’origen de la raça i la seva situació actual.

Els tallers es celebraran a les 18h al pavelló de la fira. Serà una sala tancada i resguardada del fred, on trobarem una pantalla i un projector que utilitzarem per als tallers. La duració aproximada és d’unes dues hores, fins a les 20h.

Sopar:

Farem el típic sopar de la Monogràfica al Restaurant la Carpa de Banyoles. És important, també, que confirmeu la vostra assistència, tant el mateix dissabte al matí a la taula de secretaria, com a través d’aquest mail. El preu aproximat és de 25€ per persona.

El restaurant està allunyat de la fira, recomanem fer el trasllat amb el cotxe. Els gossos no podran entrar dins del menjador.

Dmenge:

El diumenge al matí hem organitzat un concurs de treball amb ramat i Gos d’Atura Català, ja tradició dins la Fira de Sant Martirià. Enguany, tenim confirmats 7 gossos amb els seus respectius pastors, tant de territori nacional com de l’estranger!

El concurs començarà a les 11:30h i es sol allargar fins al migdia. Realment, és un espectacle veure treballar aquests gossos, amb les ovelles i amb el pastor, fent un gran equip. Des del Club del Gos d’Atura Català, intentem que les proves del concurs siguin fidels al treball real que es fa en el dia a dia dels pastors, evitant l’espectacularitat dels típics concursos. És per això que, la majoria dels participants, treballen a diari amb un ramat i aquest és el seu ofici.

Ubicacions:

A continuació trobareu enllaçades les diferents ubicacions de les activitats del cap de setmana, sempre contant que, dins la fira, hi poden haver petites modificacions d’última hora.

Pàrquing de la Fira de Sant Martirià

Ring Exposició Monogràfica i Concurs de Treball

Pavelló (tallers de dissabte tarda)

Restaurant la Carpa (sopar dissabte)