Tag Archives:

Crónica Campllong 2018

El passat diumenge es cel.lebrà a la vila de Campllong (gironès) el 36è concurs monogràfic de ramat amb gos d´atura català organitzat pel Club del Gos D´Atura Catala.
Va ser un gaudi poder fruir d´un concurs amb tanta participació de pastors i gos d´atura català i de l’alt nivel que mostraren, on un cop més es pogué comprovar la perfecta simbiosi que formen el pastor i la nostre raça a l’ hora del treball.
Enguany tinguerem prèsencia de pastors i gos d´atura català vinguts d´arreu del principat, del país valencià de França i de Bèlgica (el que ens omple d´orgull i alhora demostra l´assentament i la internacionalització de la nostra magnífica i estimada raça).

En total foren 8 pastors i 10 gossos els que participaren:

Armand amb el gos Askar (principat)
Valentina amb el gos Roki (principat)
Jesús amb els gossos Murla i Nesca (país valencià)
Juli amb el gos Panxo (país valencià)
Mark amb el gos Louis i la gossa Lana (Bèlgica)
Dani amb el gos Myilo (Bèlgica)
Anne amb el gos Xoco (França)
Briguitte amb la gossa Guapa (França)

Els jutges de la prova anaren a càrreg d´en Agusti Tonietti en Josep Miquela i en Joan Rovira el que ja es un etern habitual en els judicis a Campllong.
La prova anà coordinada com ja és tradicional desde fa molts anys per en Jordi Villanueva, membre de la Directiva del club i evidentment la feina imprescindible de diferents membres de la directiva del club així com de socis col.laboradors de la mateixa, que feren possible la perfecta organització de la prova.
Després d´un esmorzar consistent de germanor amb tots plegats, començaren els judicis de la prova en la que la primera volta demostrà l´alt nivel dels concursants i dels gossos d´atura català que hi participaren.

Un cop classificats els que passaren a la segona volta quedaren com a guanyadors i definitius del concurs i per aquest ordre:

1 Dani amb el gos d´atura català Myilo (Bèlgica)
2 Mark amb la gossa d´atura català Lana (Bèlgica)

3 Juli amb el gos d´atura català Panxo (País Valencià)

Un cop acabat el concurs s´escollí el millor gos d´atura català que més s´apropa a l´estandart oficial de la nostre raça en morfologia i els jutges donaren com a millor:

La gossa Guapa propietat de la pastora Briguitte (França)

Acabarem la jornada amb un dinar tots plegats a on comentàrem el concurs i la gran participació de públic malgrat el dia que va fer, el que confirma l´estima de la gent en vers la feina dura i constant dels pastors i evidentment de l’ estima cap a la nostre magnfica raça EL GOS D´ATURA CATALÀ.

Joan Rovira i LLonch

Aquesta es la màxima distinció que otorga la fira de Campllong als seus col·laboradors i en 36 anys és la primera vegada que s’atorga a algú que no és de Campllong en aquest cas al nostre company
Jordi Villanueva
traductor