Cronica del Mercat del Ram Vic 2018

Demostracions de Treball i Agility amb Gos d’Atura Català al Mercat del Ram de Vic 2018

El passat cap de setmana del 24 i 25 de març 2018 el Club del Gos d’Atura Català, a través dels seus grups de Treball i Agility amb Gos d’Atura Català hi organitzava, conjuntament i gràcies a l’organització del Mercat del Ram, un esdeveniment per fer difusió de la nostra raça canina autòctona en els aspectes de treball amb ramat d’ovella ripollesa i agility. Ho considerem un assoliment important pel Gos d’Atura Català doncs darrerament les exhibicions de treball que es feien fins ara eren amb races foranies

D’altra banda, els socis i sòcies del nostre Club tenien l’avantatge de poder entrar gratuïtament al recinte firal ensenyant el carnet de soci.

Sobre les activitats estava previst fer-ne 8! 4 de treball, i 4 d’agility. Una darrere de l’altra, el dissabte i el diumenge a les 11h i a les 16h. Tanmateix la pluja provocà que moltes de les activitats previstes pel Mercat del Ram s’haguessin d’anular. I les nostres, a l’aire lliure, no en van ser una excepció; així que el dissabte no es va poder fer res. Però el diumenge es va poder fer una mini demostració de treball amb ramat al matí. I l’agility de forma completa tant el matí, com a la tarda, just abans que es posés a ploure de nou.

De totes maneres, la difusió del Gos d’Atura Català es va fer. Sobretot en l’agility, malgrat tenir algunes baixes de participació per la incertesa del temps, 4 gossos van poder fer l’exhibició davant d’un nombrós públic. I com ja portem fent darrerament, al final de l’exhibició es va convidar als nens i nenes del públic a participar-hi formant part del circuit. Una forma que considerem ideal per fer una activitat participativa i dinàmica. Alhora que fa que el públic s’ho passi d’allò més bé… I el més important, es demostra el temperament ideal per nens que tenen els nostres gossos d’atura català.

D’altra banda el 9TV, la televisió d’Osona i vinculada a la Xarxa TV, va fer una petita entrevista al President del Club del Gos d’Atura Català en el que s’hi va explicar les activitats que s’estaven fent, a més a més del perquè d’aquestes, així com les moltes virtuts que té la nostra raça.

Ja per acabar doncs, la valoració final del cap de setmana de difusió del Gos d’Atura Català al Mercat del Ram de Vic, tot i que minoritzat i deslluït per la pluja i les baixes en la participació que això comportà, s’hi féu una bona tasca.

Moltes gràcies a tots els que ho vau fer possible! Fins l’any que ve, si pot ser!

traductor