Crònica de la XXXIX Monogràfica del Gos d’Atura Català

Com bé sabeu el 16 de novembre de 2019 vam celebrar la XXXIX edició de la Monogràfica del Gos d’Atura Català al Parc de la Draga a Banyoles, dins del marc de la Fira de Sant Martirià, dedicada al bestiar autòcton dels Països Catalans.

Enguany hi havia 62 gossos inscrits. Amb un nivell general molt elevat. No puc parlar individualment de tots els gossos que van participar a la Monogràfica. Però sí que diré que, al meu parer, tots els guanyadors, de totes les categories, eren gossos de primer nivell morfològic.

Quant al nombre d’inscripcions, sé que el moment no acompanya, les exposicions generalistes no tenen, els participants que tenien anys arrere. Per tant, en un context així, 62 gossos, quan la mitjana històrica d’inscripcions a la Monogràfica està a 69 gossos, no està malament. Però no amagaré que m’agradaria més participació. Especialment en la pròxima, que serà la XL, la 40 ena Monogràfica!

Explicar-vos que a pesar que a les 7 del matí ja ho estàvem muntant, comencem amb retard. Per tant, demano disculpes a tots els participants que van ser puntuals. Analitzarem els perquès i intentarem corregir-ho, perquè la puntualitat és important. També vam tindre problemes amb el so del micro amb l’altaveu, que caldrà arreglar-lo.

Després de l’Exposició es va entregar una placa d’agraïment al jutge Alain Pécoult. També a la jutgessa Elena Colls, que va fer les confirmacions. Als comissaris. Així com al fotògraf, poca broma amb ser el fotògraf de la Monogràfica!. Així com un reconeixement especial a Laura Pascuet, Secretària de la Junta Directiva, per la grandíssima tasca que realitza. No sols a nivell pràctic, que també; sinó també a nivell humà. És una companya extraordinària!I

Finalment, vam lliurar una placa de reconeixement a la tasca de Maria Godayol i Prat, vídua de l’Àngel Jorba i Miserachs, als quals molts consideren els primers recuperadors de la raça, amb l’afix Laketània. Alhora, la Junta Directiva proposa a María Godayol, i a Àngel Jorba (pòstum), com a socis honorífics del Club del Gos d’Atura Català. Aprofito per a explicar que a la XL Monogràfica està previst fer un homenatge a tots els recuperadors i recuperadores del Gos d’Atura Català.

A la tarda vam fer la Jornada Tècnica sobre la morfologia del Gos d’Atura Català. Amb la participació de membres de la Directiva, jutges, i en concret, Alain Pécoult, jutge de la Monogràfica. Va ser una jornada molt interessant. Però igual que l’any passat, he trobat a faltar més participació de criadors associats

Seguidament vam fer el sopar de germanor on cal destacar el bon rotllo i l’alegria general!I

El diumenge vam fer l’exhibició de agility, en la qual van participar 5 Gossos d’Atura Català. Ens faltaven alguns per lesió, temes laborals… Però així i tot va quedar una exhibició suficient digna. I seguidament, vam convidar als xiquets i xiquetes a participar de l’activitat, i també algun gos pastor que el volia provar.

Finalment, la demostració de treball amb Gos d’Atura Català i ovella ripollesa. Amb la participació de 6 gossos Gos d’Atura Català. 4 de la nostra Terra: 2 gossos del País Valencià, 2 del Principat, i també 2 de França. Felicitar el guanyador, en Juli Bayot i el seu gos Panxo, una exhibició magnífica! Però també a tots els altres participants.

Cal destacar que, dels 6 gossos, 5 van superar totes les proves: portar el ramat, fer ziga-zaga entre les balles, conducció, passar per la mànega, entrar a la cleda; traure-les de la Cleda, i tornar-les a deixar en el racó per al següent participant.Així doncs, sembla que cada vegada anem tenint més gossos preparats per a les demostracions de treball, i cada vegada amb més nivell. En aquest sentit el Club té previst fer algunes jornades formatives (ja s’ha fet alguna) on us animo a participar. I a la pròxima Monogràfica també tenim algunes idees…

Per a acabar només em queden els agraïments. Agrair a la Fira de Sant Martirià per tot el seu suport i predisposició. Especialment a Jaume, sé que enguany he estat especialment pesat! Agrair també a tots i totes les participants de la Monogràfica. I finalment agrair la tasca dels companys de la Junta Directiva del Club del Gos pastor Català.

Ens tornem a veure l’any que ve, si tot va bé!

Àngel Casellas i Grau

Presidente del CGAC