Cròniques de Campllong i Trobada de Socis

CRÒNICA DE LA TRADICIONAL TROBADA DE SOCIS DEL CLUB DEL GOS D’ATURA CATALÀ 2017

El propassat dissabte 6 de maig a les fonts del Santuari de Sant Magí de la Brufaganya, de la localitat de Pontils (Conca de Barberà) tingué lloc amb un gran èxit de presència de socis del Club, la tradicional trobada de cada any.

Aprofitant que érem enmig d’un espai natural protegit, començarem la jornada amb una excursió tota la gent que volgué amb els seus gossos fins l’indret feréstec i d’època medieval de Rocamora. Un cop a dalt els gossos pogueren banyar-se a les basses naturals que hi ha.

Un cop oberta la gana el Club preparà el dinar que consistia en

amanides variades i embotits del país

Fideus a la marinera

Coca de Perafita i xocolata

Cafès

I finalment acabarem brindant amb cava

Tot seguit tingué lloc una petita explicació i demostració sobre el cani-cross amb gos d’Atura Català.

Per acabar la intensa jornada es prepararen una sèrie d’obstacles d’agility a on novells i experts pogueren saltar amb llurs gossos d’Atura Català, arrodonint la jornada.

Esperem trobar-nos l’any vinent a on segur el CLUB tindrà preparades noves sorpreses per a la trobada.

Joan Rovira i Llonch

CRÒNICA DEL 35è CONCURS DE TREBALL MONOGRÀFIC DE RAMAT AMB GOS D´ATURA CATALÀ A CAMPLLONG

El passat 23 d´abril coincidint amb la diada de Sant Jordi a Campllong (gironès) es celebrà durant la fira de primavera de la vila i organitzat pel club del gos d´atura català el ja tradicional concurs de ramat amb gos d´atura català.

Aquest any n´ estem especialment orgullosos ja que batérem el rècord de pastors participants i de gossos d´atura català en que fins i tot participà un exemplar de pel curt o cerdà el que ens omple de joia.

L ´organització de la prova anà a càrrec del club dirigits per en Jordi Villanueva responsable de treball del club.

Els comentaris i explicacions per megafonia per que el nombrós públic assistent estigués al cas de la prova i de les peculiaritats de la forma de treballar de la nostre estimada raça anaren a càrrec de n’ Agustí Tonietti.

Els judicis de la prova tant de treball com de morfologia anaren a càrrec d’en Xavier Andreu, Josep Miquela i en Joan Rovira en que no tingueren fàcil les seves decisions degut al gran nivell de pastors i llurs gossos.

Els pastors participants amb els seus gossos foren:

Pau amb Moru

Valentina amb Nuca i Roqui

Jesus amb Murla i Nesca

Armand amb Ascar

Joan amb Pastora

Juli amb Panxo

Pere amb Sherif

Finalment els jutges després de totes les proves donaren com a guanyadors:

1 Joan amb Pastora

2 Juli amb Panxo

3 Armand amb Ascar

Decidint els jutges un empat tècnic entre la resta de pastors i de llurs gossos.

També es decidí que el gos d´atura català morfològicament més proper a l estàndard i fou donat com a guanyador a:

El gos Moru d’en Pau

Esperem que el proper any repetim els èxits d´aquest en quant a públic assistent i nombre de gossos d´atura català i pastors.

Joan Rovira i Llonch